الگوهای فیلمنامه برای تله فیلم کمی

پایان نامه
چکیده

چکیده یکی از اصلی ترین کارکردهای تلویزیون در کنارکارکرد اطلاع رسانی و آموزشی، کارکرد سرگرم کردن بیننده-مخاطب است. اهمیت این کارکرد در کنار استقبال وسیع مخاطبان از برنامه های سرگرم کننده، اهمیت پژوهش در این زمینه را بر ما مشخص می سازد. کمدی به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین گونه های نمایشی که به کاوش و نقد لایه های مختلف جامعه می پردازد، همواره در کانون توجه برنامه سازان تلویزیونی قرار دارد. پژوهش حاضر به مطالعه ی الگوهای فیلمنامه برای تله فیلم های کمدی می پردازد. این بررسی می تواند به شناسایی الگوهای شاخص، کاربردی و تعمیم پذیر برای تولید تله فیلم کمدی منجر شود. کمبود منابع پژوهشی جامع و متنوع در زمینه ی کمدی و کمدی تلویزیونی و مشاهده ی برخی ضعف و نارسایی ها در فیلمنامه ی تله فیلم های کمدی ضرورت این پژوهش را نشان می دهد. در این پژوهش سعی بر آن بوده تا با گردآوری و بررسی منابع مکتوب و با استفاده از روش اسنادی– کتابخانه ای، کمدی به عنوان یک گونه ی نمایشی در تئاتر، سینما و تلویزیون و ویژگی ها، ساختارها و انواع کمدی تلویزیونی بررسی شود. سپس الگوهایی برای فیلمنامه نویسی تله فیلم کمدی با توجه به ویژگی ها و محدودیت های رسانه ای ارائه شده است. در پایان پژوهش پیشنهادهایی برای ارتقاء کیفی فیلمنامه ی تله فیلم های کمدی ارائه شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تاثیر عامل تدوین در روایتگری تله فیلم ( فیلم بلند تلویزیونی ) با مطالعه موردی تله فیلم " گامی در تاریکی "

تصویر متحرک و تدوین عناصر اساسی تشکیل دهنده ی بیان فیلم هستند. تله فیلم به عنوان یک پدیده ی نسبتا جدید ( با عمر تقریبی 48 سال ) از این دو عنصر اصلی تشکیل شده است. مهمترین علت ساخته شدن یک فیلم داستانی یا تله فیلم روایت کردن داستان می باشد. این پژوهش با پرداخت به تاثیر عامل تدوین(به عنوان یکی از دو عنصر اصلی تشکیل دهنده تله فیلم) در روایتگری تله فیلم، در صدد پاسخ گفتن به دو پرسش محوری است: 1-...

15 صفحه اول

زیبایی شناسی طراحی صحنه و دکور در تله فیلم با رویکرد آسیب شناسی تله فیلم های تولید داخلی

با توجه به گسترش روز افزون تولید فیلم های تلویزیونی(تله فیلم) به موازات فیلم های سینمایی و نقش مهم طراحی صحنه و دکور در موفقیت و یا عدم موفقیت بیان هنری گویا در هر دو رسانه گفته آمده، شایسته است که دانسته شود آیا کیفیت و شاخصه های فن طراحی صحنه در فیلم تلویزیونی ، هم وزن و هم شکل با مولفه های طراحی صحنه در فیلم سینمایی است و یا اینکه از مناظر گوناگون، دچار تفاوت و تمایز است. این پژوهش که از ر...

15 صفحه اول

بازنمایی اقتصاد خانواده در تله فیلم های شبکه دو سیما

این پژوهش با هدف مطالعه و بررسی بازنمایی اقتصاد خانواده، ابتدا، پنج محور برای اقتصاد خانواده ارائه داده و سپس بازنمایی اهم مقوله های این محور ها را در تله فیلم های تولیدی شبکه دو سیما که در سال1390 تولید و پخش شده اند، تحلیل محتوای کیفی کرده است. در 92درصد از تله فیلم های مورد بررسی «تلاش برای کسب درآمد»؛ در 31درصد «مشاغل خانگی»؛ در 15درصد «تولید خانگی برخی مایحتاج خانواده ها» (به جز غذای روزان...

متن کامل

الگوهای دوبله در فیلم کودکان

دوران کودکی مهمترین دوره زندگی است و جامعه بیشتر رفتار بزرگسالان را نشأت گرفته از تجارب دوران کودکی آنها می داند. این تجارب به دو دسته تجارب اصلی که توسط خود کودک کسب می شوند و تجارب ثانوی که کودک آنها را از طریق وسایل ارتباطی همچون تلویزیون و کتاب کسب می کند تقسیم می شوند. دسته دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجا که تهیه این نوع برنامه ها گران است، این برنا مه ها عمدتاً خریداری و سپس به ش...

15 صفحه اول

بررسی تطبیقی کارگردانی در فیلم سینمایی و تله فیلم با تأکید بر دکوپاژ

تله فیلم قالب نسبتا جدیدی از برنامه سازی در ایران است که به دلیل دارا بودن شباهت های فرمی با فیلم سینمایی کمتر به عنوان یک اثر مستقل مورد بررسی قرار گرفته است و به نظر می رسد که به تمایزات آن در مقایسه با فیلم سینمایی توجه چندانی نمی شود در حالی که به دلیل تفاوت های ماهوی میان دو رسانه که شرایط تماشا و اندازه ی پرده هستند کارگردانی در سینما و تلویزیون یکی نیست و اشراف به آنها باعث تغییر در فرم ...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

سایر - دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023